PODSJETNIK ZA PRIPREMU I ANALIZU NASTAVNOG SATA

Ime i prezime, grupa, skolska godina

  1. Razredno odjeljenje
  2. Nastavni predmet
  3. Nastavna cjelina
  4. Tema nastavnog sata
  5. Odgojno - obrazovni ciljevi nastavnog sata
  6. Odgojno - obrazovni zadaci nastavnog sata (obrazovni, funkcionalni i odgojni)
  7. Struktura nastavnog sata

    1. Uvodni dio (trajanje): fizicka i emocionalna priprema ucenika, aktualiziranje znanja i sposobnosti kao priprema za glavni dio sata

    2. Glavni dio (trajanje):
      • obrada novog gradiva,
      • ponavljanje gradiva (radi usvajanja gradiva, radi zapamcivanja gradiva, radi sistematizacije gradiva, radi generalizacije gradiva, radi primjene gradiva, radi poticanja i razvoja kreativnosti ucenika, radi automatizacije,...),
      • provjeravanje znanja (usmeno, pismeno)

    3. Zavrsni dio (trajanje):
      • zadavanje domace zadace (procjena vremena za njezino rjesavanje),
      • provjera ostvarenosti ciljeva i odgojno-obrazovnih zadataka nastavnog sata

  8. Tip nastavnog sata (odredjuje se prema glavnom dijelu nastavnog sata):

    • uvodni sat,
    • sat obrade novoga gradiva,
    • sat ponavljanja,
    • sat provjeravanja znanja ucenika,
    • kombinirani sat

  9. Oblici rada (slijede iz odgojno-obrazovnih zadataka):

    • frontalni rad,
    • grupni rad,
    • individualni rad,
    • diferencirana nastava

  10. Nastavna nacela (isticu se dijelovi gradiva i nacela koja se na nastavnom satu ostvaruju obradom pojedinih dijelova gradiva):

    • nacelo znanstvenosti,
    • nacelo aktivnosti i samostalnosti,
    • nacelo sistematicnosti i povezanosti,
    • nacelo pristupacnosti,
    • nacelo zornosti,
    • nacelo individualizacije,
    • nacelo postojanosti znanja,
    • nacelo motivacije

  11. Nastavne metode (isticu se dijelovi gradiva i metode kojima se planira na nastavnom satu obraditi pojedini dio gradiva)

    1. Nastavne metode prema izvorima znanja:
      • metoda demonstracija,
      • metoda prakticnih radova,
      • metoda crtanja,
      • metoda pisanja,
      • metoda citanja i rada na tekstu,
      • metoda razgovora,
      • metoda usmenog izlaganja

    2. Nastavne metode prema nastavnom gradivu:
      • empirijske metode (promatranja, pokusi, mjerenja),
      • metoda usporedjivanja i metoda analogija,
      • metoda generalizacije i metoda apstrakcije,
      • metoda konkretizacije,
      • metoda indukcije,
      • metoda dedukcije,
      • metoda analize i sinteze,
      • metoda problemske nastave (istrazivacka, heuristicka,
      • metoda problemskog izlaganja,...),
      • metoda specijalnih slucajeva (metoda izgradnje matematickih modela, aksiomaticka metoda,...)

  12. Nastavna sredstva i pomagala (obvezna udzbenicka literatura, prirucnici, tablice, modeli, dijafilmovi, element-filmovi, videokasete, televizija, radio, grafoskop, dzepno racunalo, kompjutor,...),
    • svrha koristenja nastavnog sredstva/pomagala (izvor znanja, motivacija,...),
    • tko koristi nastavno sredstvo/pomagalo (nastavnik ili ucenik)

  13. Aktivnosti nastavnika i aktivnosti ucenika

    Planirati aktivnosti nastavnika i ucenika u vezi s dijelovima nastavnog sadrzaja o kojemu se na satu govori po ovoj shemi:

    dio nastavnog sadrzaja aktivnost nastavnika aktivnost ucenika
       

  14. Popis pojmova koji se na satu potpunije formiraju i koji se na satu pocinju formirati

  15. Planiranje rada na skolskoj ploci

  16. Primjedbe na odrzani nastavni sat